Otevřít vyhledávání
Otvoriť menu

Recenze herních sluchátek JBL Quantum TWS. Špičkový zvuk výrobce v herním balení

Doupě.cz

22.08.2022

JBL nás potěšil nejnovějšími herními peckami Quantum TWS, které přináší známou kvalitu výrobce také do více herně zaměřené komunity. Povedlo se?

Ačkoliv JBL rozhodně není první výrobce, který vám skočí do hlavy při zmínce o "herním příslušenství", recenzované špunty nejsou prvním herně zaměřeným produktem a k mání už je celá řada čistě herních sluchátek.

Protentokrát se ale přesuneme od velkých herních sluchátek ke konzolím a PC do mobilní branže malých špuntů do uší, konkrétně nejnovějšímu modelu Quantum TWS, který JBL napěchoval velmi slibnými technologiemi. Podařilo se zanechat i značkový zvuk výrobce?

Vizuální standard

Z hlediska designu bych tu těžko hledal něco z řady ven vybočujícího, což osobně vítám. Někteří hráči milují RGB podsvícení a designové výstřelky, já preferuji minimalistický design. Quantum TWS se rozhodlo na to jít trochu prostředkem, jelikož nabízí tradiční "nožičkovou" konstrukci z černého pevného plastu, na dotykových ploškách však nechybí alespoň trošku výraznější lesklé logo výrobce. Potěší také malé kovové mřížky mikrofonů a pevně uchycené silikonové nástavce.

Sluchátka jsou mimo jiné velmi lehká a skvěle drží v uchu díky nástavcům, co krásně ucpou zvukovod. Více bych se pozastavil hlavně u pouzdra, ve kterém jsou sluchátka uložena. To je designově vyvedeno velmi podobně jako špunty samotné, nechybí texturované logo výrobce a je také o něco větší, než bývá zvykem. Důvodem je především fakt, že je v něm schován ještě USB-C adaptér pro 2.4GHz připojení, o kterém si povíme později. Osobně mi velikost vůbec nevadila a pokud s pouzdrem neplánujete běhat, jeho velikost ani moc nepostřehnete.

O dotykových ploškách jsem se již zmínil. Ty slouží jako upravitelné ovládací prvky, co si lze libovolně nastavit v mobilní aplikaci a ovládat tak hudbu, připojení, přeskakování mezi zdroji zvuku a celou řadu dalších maličkostí. Aplikace je mimochodem vyvedena skvěle, je přehledná, podrobná a můžete si s nastavením pohrát opravdu do sytosti a nastavit si zvuk přesně tak, jak potřebujete.

Kvalitka od JBL

Nejsme tu však, abychom se rozplývali nad designem, potřebujeme především vědět, jak je to se zvukem. I přesto, že jsou špunty Quantum TWS koncipovány a prodávány jako herní sluchátka, zvuk je tradičně špičkový, jak jsme od JBL zvyklí. Vlastně zcela bez problémů konkuruje i čistě hudebním kolegům, je neuvěřitelně sytý a rovnoměrně rozprostřený na všechny frekvence. Překvapily také hutné basy, díky kterým je možné si opravdu užít hraní akčních stříleček, což se mi u špuntů nestává často.

Nedílnou součástí celkového zážitku je adaptivní potlačení okolního hluku (ANC), které zcela citelně doznalo několika změn. Dokáže lépe reagovat na okolní hluk, odhlučňuje citlivěji a při hraní v hromadné dopravě jsem si užíval nerušené dialogy bez drncání pneumatik autobusu.

Skrze adaptér lze sluchátka připojit víceméně ke všemu, od mobilů a tabletů až po počítače, notebooky, konzole a handheldy

Velkou výhodou oproti "klasickým" sluchátkám je duální připojení skrze Bluetooth 5.2 a také bezdrátové 2.4GHz připojení skrze USB-C adaptér. Bluetooth nabízí tradiční spojení s mobilními telefony a dalšími zařízeními, mnohem více mě ale překvapil adaptér. Skrze něj lze sluchátka připojit víceméně ke všemu, od mobilů a tabletů až po počítače, notebooky, konzole a handheldy. A co je důležitější, nativně s většinou z nich funguje.

Neměl jsem tedy problém používat špunty při hraní na Switchi nebo konzoli Playstation, která je rozeznala jako USB Audio a šlo o velmi příjemnou alternativu mým klasickým sluchátkám Steelseries Arctis 7P. Samozřejmostí je i duální připojení, takže můžete v poklidu hrát skrze adaptér a v případě hovoru na mobilním telefonu bleskurychle přepnout poklepáním dotykové plošky.

Všechno je svižné a okamžité.

K 2.4GHz připojení se ještě na chvíli vrátím. To je klíčové pro hráče, kteří si chtějí užít hraní s minimální latencí a rozdíl oproti Bluetooth připojení je hlavně ve hrách znát opravdu hodně. Navíc je z nějakého důvodu samotný zvuk v případě USB připojení mnohem hlasitější, což pomáhá lépe rozlišit různorodé zvuky ve hře. Na hudbu bohatě postačí Bluetooth.

Krátce se ještě zastavím u výdrže. Jedná se o herní sluchátka, tudíž nikdo neočekává lámání rekordů v podobě desítek hodin herní doby bez přerušení. Quantum TWS dokážou s plně nabitým pouzdrem vydržet něco kolem 16 hodin aktivního využití, což je příjemný standard a vzhledem k zaměření sluchátek pochopitelná hranice.

Verdikt

Přiznám se, od Quantum TWS jsem nečekal žádné světoborné výsledky, špunty mě však dokázaly překvapit hned na začátku. Kromě pěkného minimalistického designu si zachovávají především špičkový zvuk výrobce, nabízí dotykové ovládání, kvalitní ANC, duální připojení a perfektní režim nízké latence, díky které je lze využít na hraní takřka na jakékoliv platformě. Vlastně jde o jedny z nejlepších herních špuntů, které jsem letos měl možnost testovat a lze je doporučit s čistým svědomím všem, kdo to se zvukem myslí vážně.