Přejít na Slovenskou verzi
Otevřít vyhledávání
Otvoriť menu

Recenze: JBL XTREME2: Přenosný voděodolný reproduktor s vynikající reprodukcí basů

PC Revue

29.10.2018

Dvojka v názvu naznačuje druhou, zlepšenou verzi tohoto populárního maxireproduktoru. Zdokonalení se týkají především integrace technologie JBL Connect+ na bezdrátové propojení vícera reproduktorů. Reproduktor má taktéž odolnost vůči vodě na úrovni standrardu IPX7. V praxi to znamená, že vydrží ponoření do hloubky 1 metru po dobu 30 minut. Samozřejmě jen s dobře uzavřeným krytem konektorů. Konstrukce reproduktoru umožňuje jeho zavěšení na hruď, přičemž oka na popruhy jsou designově velmi dobře zakomponovaná.
Na popruhu je umístěný i praktický otvírák na lahve. Odolný textilní materiál a robustní gumový kryt jsou zárukou, že reproduktor vydrží i hrubší zacházení, kterému se při outdoorovém nasazení nedá vyhnout. Na horním panelu je oválné tlačítko na zapnutí a vlevo a vpravo od něho jsou další čtyři ovládací tlačítka, vytvarovaná jako ikony funkcí přehrávání, nastavování hlasitosti a párování bluetooth zařízení. Reproduktor bude dostupný postupně ve vícero barevných odstínech: black, blue, green, squad a red.

JBL Xtreme 2

Rozměry přístroje umožnily zabudovat dvě dvojice reproduktorů, takže i na takové poměrně úzké bázi, tedy vzdálenosti mezi levou a pravou soustavou akustických měničů si můžete vychutnat stereofonní reprodukci. Každý z dvojice basových reproduktorů má průměr 7 cm a výškové reproduktory 2 cm. Po bocích jsou pasivní akustické zářiče, které přispívají k dobré reprodukci nízkých tónů. Dunivé basy při poslechu a následné měření potvrdily dolní hranici reprodukovaného zvukového pásma 55 Hz s tolerancí – 7 dB při této hodnotě. Výrobce vyladil frekvenční charakteristiku reproduktoru v souladu s účelem. Subjektivně nejlépe zní rocková hudba, na vážnou hudbu sem v aplikaci na přehrávání hudby ekvalizérem trochu zvýraznil střední tóny, aby dobře zněly vokály. Na večerní poslech audioknihy zase třeba trochu ubrat basy.

JBL Xtreme 2

Baterie má kapacitu 36 Wh, což je při pře­počítání na napětí 3,7 V ekvivalent kapacity 10 000 mAh. Při ne příliš vysoké úrovni hlasitosti, která stačí na poslech hudby v běžné místnosti, je výdrž na jedno nabití 15 hodin. Doba nabíjení baterie je 3,5 hodiny. Reproduktor může fungovat i jako powerbank, z portu USB můžete nabíjet jiná zařízení, typicky smartphone, ze kterého prřhráváte hudbu.

HODNOCENÍ:
Design: 90 %
Funkcionalita: 92 %